Data urodzenia:
1920-10-13
Stopień:
plutonowy podchorąży
Miejsce urodzenia:
Grudziądz
Imiona rodziców:
Tadeusz - Eleonora z domu Anderschöck
Wykształcenie (w tym wojskowe):
Absolwent Liceum Matematyczno-Fizycznego im. Adama Mickiewicza w Warszawie. Wychowanek Korpusu Kadetów nr 1 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego we Lwowie (lata 1934 -1937). W latach 1937-1938 odbył praktykę wojskową w warsztatach 5. batalionu pancernego w Krakowie.
Udział w konspiracji 1939-1944:
W konspiracji od 1939 r. Pracował w warsztatach naprawczych sprzętu pancernego HPK Warschau. Dowódca plutonu technicznego i instruktor w 3. batalionie pancernym AK. Ekspert Ośrodka Pancernego AK, szef organizacyjny Komitetu Porozumiewawczego ośrodków szkolenia pancerno -motorowego AK (1942 -1943). Współredaktor czasopisma fachowego AK „Towarzysz Pancerny”. Instruktor wyszkolenia w Zastępczej Szkole Podchorążych Rezerwy Piechoty „Agricola” (broń pancerna i technika samochodowa), instruktor na kursach wyszkolenia samochodowego Grup Szturmowych „Iskra” 1943 r. Przydział :
Armia Krajowa - Kedyw KG AK - kompania "Pegaz" .Od czerwca 1944 r. - batalion "Parasol" - służba "Moto" - III zastępca szefa służby „Moto”.
Oddział:
Armia Krajowa - zgrupowanie "Radosław" - batalion "Parasol" - pluton "moto". ( Początkowo przydzielony jako instruktor taktyczny w 2 kompanii. Od 5 sierpnia dowodził służbą „Moto”) Jako kierowca samochodu przewoził rannych z Woli do szpitali na Stare Miasto.
Szlak bojowy:
Wola - Stare Miasto - kanały - Śródmieście - Górny Czerniaków
Odniesione rany:
Ranny 26 sierpnia 1944 r. na Starym Mieście.
Losy po Powstaniu:
Niewola niemiecka - jeniec Oflagu VII A Murnau
Losy po wojnie:
Dziennikarz, członek Naczelnej Organizacji Technicznej i Stowarzyszenia Inżynierów Mechaników Polskich.