A
A
A
szukaj
wersje językowe Polski English

 

 

SZLAGIER DLA WARSZAWY - OTWARTE STUDIO PIOSENKI WARSZAWSKIEJ

- szukamy nowych warszawskich szlagierów!

 

UWAGA, UWAGA! Zakończył się pierwszy etap konkursu.

 

Jury konkursu „Szlagier dla Warszawy” w składzie: dr Dariusz Gawin (zastępca dyr. Muzeum Powstania Warszawskiego), Bogna Świątkowska (prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana) oraz Duże Pe (pomysłodawca akcji, raper i dziennikarz) ogłasza wyniki pierwszego etapu konkursu. Spośród blisko 150 zgłoszonych utworów, jury wybrało 30 piosenek.

 

Do etapu nagrań w studio zakwalifikowani zostali:
Alter Etno - Warszawiocha
Barbara Anna Wierzbicka - Opowieść o Warszawie
Bartek Persich & Kate Karl - Warszawa
Beata Osytek - Jakby Nie Było Jutra
Bomba Kaloryczna - Warszawa Wita Ciebie
Czessband - Turysta Warszawski
Wojciech Dąbrowski - Miłość W Metrze
Don Diego - System Transportu
Earl Jacob - Klawe Dziewczyny, Klawe Chłopaki
Funky Tank - A Gdyby Tak (Piosenka O Warszawie)
Guzu - Na Dworze
Henryk Rejmer - Miastowy Chłopak
Jacek Kasztelański - Z Warszawą Pod Rękę
Jakub Słomkowski - Gdy Warszawa Mówi Nie
Jan Piskorz - To Warszawa Jest Stolicą
Kasia Metza - Biegną
Lesio - Wiślana Samba
Marcin Czyżewski - Warszawska Noc
Martin Solo - Sady Żoliborskie
Mery Spolsky - Warszawa
Natalia Copeland - Spleen (Dla Warszawy)
Same Suki - Warszawianka
Skajsdelimit - Od Lewej Do Pragi
Skowyt - Miłość, Warszawa i Ja
Stanisław Maliński - Tylko Ty, Warszawo
Stop Mi - Warszawa
Strefa Wiatru - Opus Warszawski
Syrop&Ewa Szlachcic - WWA Umysłu Stan
The Bartenders - Warszawo
Yoga Terror & Zu - Pałac Kultury

 

Z wyżej wymienionymi osobami skontaktujemy się wkrótce w celu ustalenia daty i szczegółów nagrania. Wszystkim uczestnikom bardzo dziękujemy za udział.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Szlagier dla Warszawy - Otwarte Studio Piosenki Warszawskiej to wspólny projekt Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Marcina "Duże Pe" Matuszewskiego - rapera związanego m. in. z grupą Masala Soundsystem, Senk Że i dziennikarza radiowej "Czwórki”.
W ramach Szlagieru dla Warszawy wspólnymi siłami poszukiwać będziemy nowego przeboju w ten lub inny sposób opowiadającego o stolicy. Takich piosenek powstało już mnóstwo - niektóre stały się przebojami rozpoznawanymi w całym kraju (jak "Warszawa" autorstwa T.Love czy "Moje Miasto" Marii Peszek), inne znane stały się tylko w "środowisku" (jak "Warszawa i ja" zespołu Komety czy "VavaTo" grupy Vavamuffin). Najczęściej żywot takich utworów kończy się jednak na dnie szuflady lub - współcześnie - w odmętach twardego dysku ich twórców.

 

W związku z rosnącym zainteresowaniem konkursem „Szlagier dla Warszawy” i dużą liczbą zgłoszeń Muzeum Powstania Warszawskiego oraz NADstudio przedłużają termin składania zgłoszeń konkursowych do 31 marca 2014. 

 

 

Naszą ambicją jest wyszukanie nieznanych szerszej publiczności piosenek o Warszawie, wyłowienie najlepszych z nich, nadanie im profesjonalnego brzmienia w studiu i wypuszczenie ich w świat. Do Szlagieru dla Warszawy mogą zgłaszać się dokładnie wszyscy: amatorzy i zawodowcy, młodzi hip-hop'owcy i bluesmani w średnim wieku, twórcy piosenki poetyckiej i rockmani! Jesteśmy otwarci na każdy gatunek muzyczny i wszystkie formy ekspresji - jedynym warunkiem udziału w projekcie jest jednoznaczny związek zgłaszanego utworu z Warszawą. Kto wie, być może uda nam się odnaleźć przebój na miarę nieśmiertelnego „Snu o Warszawie” Czesława Niemena?

 

Spośród nadesłanych utworów (nagranie "demo" w formie audio lub zapis nutowy plus tekst) trzyosobowe jury (przedstawiciel MPW, przedstawiciel studia nagrań NADstudio, ceniony varsavianista) wybierze propozycje najciekawsze pod względem artystycznym, merytorycznym i historycznym. Zostaną one następnie "poddane kuracji" w profesjonalnym studiu nagrań (ponowne nagranie lub poprawienie istniejącego mixu i re-mastering), tak by spełniały wszelkie jakościowe wymogi stawiane przez współczesne media.
Następnie odbędzie się głosowanie publiczności.

 

Autor utworu, który otrzyma największą liczbę głosów, zostanie nagrodzony możliwością nagrania teledysku, wyprodukowanego i w pełni sfinansowanego przez Muzeum Powstania Warszawskiego.

 

POBIERZ MATERIAŁY:

Regulamin >

Formularz zgłoszeniowy - solo >

Formularz zgłoszeniowy - zespół >

 

W związku z przedłużeniem terminu składania zgłoszeń do 31 marca 2014 na stronie został zamieszczony zaktualizowany regulamin.
Wychodząc naprzeciw pojawiającym się pytaniom odnośnie regulaminu, poniżej odpowiedzi na najczęściej pojawiające się wątki.

 

  • 1. Kto decyduje o tym pod jakim opisem (tytuł / nazwa wykonawcy) pojawi się w konkursie zgłoszony utwór?

- 100% praw pozostaje po stronie artystów, oczywiście z zastrzeżeniem, że tytuł utworu ani nazwa artysty nie będą zawierały słów powszechnie uważanych za obraźliwe - w takim wypadku Organizator zastrzega sobie prawo do ich ocenzurowania lub do wymagania ich zmiany

 

  • 2. Kto zachowuje prawa autorskie i majątkowe do zgłaszanego utworu?

- 100% praw autorskich i majątkowych do zgłaszanego utworu pozostaje po stronie zgłaszających go artystów, oczywiście z zastrzeżeniem, że udzielają oni Organizatorowi nieodpłatnej licencji na publikację i odtwarzanie zgłoszonego utworu we wszystkich mediach w czasie trwania konkursu

 

  • 3. Czy Organizator ma prawo jakkolwiek ingerować w treść i formę zgłoszonego utworu?

- Nie, jedyne zmiany w zgłoszonych utworach do jakich rości sobie prawo Organizator związane mogą być z nie spełnianiem przez dany utwór standardów jakościowych (co np. uniemożliwiałoby emisję - stąd możliwość ponownego nagrania utworu w studiu lub poprawek w miksie i masteringu) oraz ew. pojawianiem się z zgłaszanych utworach słów powszechnie uważanych za obraźliwe - w takim wypadku Organizator zastrzega sobie prawo do ich ocenzurowania.

 

  • 4. Czy do konkursu można zgłaszać utwory, które zostały już opublikowane?

- Tak, jednak preferowane będą utwory dotąd niepublikowane. W ramach pierwszego etapu Konkursu - jury konkursowe wybierze spośród nadesłanych prac konkursowych 30 najlepszych utworów, które zostaną zakwalifikowane do drugiego etapu Konkursu. Ocena prac nastąpi według następujących kryteriów: 1) wartość artystyczna utworu; 2) wartość merytoryczna utworu, tj. jego związek z Warszawą; 3) niska rozpoznawalność utworu - preferowane będą utwory dotąd niepublikowane.

 

 

 

    

    

 

 

close