Powstanie - co zostało? Aplikacja na FB i w Twoim telefonie.

Czy powstańcze wartości są nadal aktualne i ważne dla współczesnego Polaka? Czy honor, przyjaźń, poświęcenie są wciąż obecne w naszym życiu? A może przyjaźń to już tylko statystyki Facebooka? Co stało się...

Czy powstańcze wartości są nadal aktualne i ważne dla współczesnego Polaka? Czy honor, przyjaźń, poświęcenie są wciąż obecne w naszym życiu? A może przyjaźń to już tylko statystyki Facebooka? Co stało się z ideałami, w które wierzyli Powstańcy? Od 9 sierpnia mieszkańcy Warszawy mogą wziąć udział w wirtualnej dyskusji. Dzięki zastosowaniu technologii fotokodu QR otrzymają dostęp do informacji, które związane są z historią powstańczej walki.

67 lat od wydarzeń z sierpnia 1944 roku, wspólnie chcemy zainicjować powszechną dyskusję o wartościach, o które walczyli Powstańcy, stawiając kluczowe pytania:

•    Czy powstańcze wartości nadal są aktualne i ważne dla współczesnego Polaka?
•    Czy honor, przyjaźń, poświęcenie wciąż są obecne w naszym życiu?
•    A może przyjaźń to już tylko statystyki Facebooka?
•    Czy miarą odwagi stało się przechodzenie przez jezdnię na czerwonym świetle albo jazda motorem na tylnym kole?

 

NA WARSZAWSKICH ULICACH:


W dziesięciu wybranych miejscach stolicy, które nawiązują do konkretnych wydarzeń z sierpnia 1944 roku, zawisną plakaty-portale mówiące o takich wartościach jak: odwaga, poświęcenie, przyjaźń, niezłomność, honor i upór.

Aby wziąć udział dyskusji należy zeskanować kod QR (tzw. fotokod) umieszczony na każdym plakacie. Na ekranie telefonu komórkowego wyświetli się opis miejsca wraz z dodatkowymi informacjami. Pojawi się też możliwość pozostawienia swojego wpisu. Największym atutem aplikacji jest natychmiastowy udział w dyskusji z poziomu ekranu własnego telefonu.


Plakaty będą dostępne w następujących punktach: ul. Miodowa 22/24 - Zestrzelony Liberator ul. Sanguszki 1  - PWPW ul. Zielna 37 – PAST-a Ogród Saski - Przemarsz „Zośki” ul. Anielewicza - Obóz „Gęsiówka” ul. Puławska 113a - Królikarnia Bulwar Flotylli Wiślanej - Statek „Bajka” ul. Wolska 40 - Pałacyk Michla ul. Długa 13/15 - Defilada Aleje Jerozolimskie 23 - Aleje. NA FACEBOOK’u, W SIECI:


Za pomocą specjalnej aplikacji na Facebook-owej stronie Muzeum Powstania Warszawskiego www.facebook.pl/1944pl użytkownicy będą mogli dodawać swoje wpisy i przeglądać opinie innych uczestników dyskusji.

Na Facebook-owej stronie Muzeum będą również widoczne wpisy dokonane za pomocą Foursquare i Twitter, a uczestnicy dyskusji będą mogli swoimi opiniami podzielić się ze znajomymi z Facebooka, Naszej klasy, Twitter-a, Blip-a i Wykop-u. Debata o powstańczych wartościach ma więc szansę odbić się szerokim echem wśród internautów.

Historia opowiedziana współczesnym językiem:


Najnowocześniejsze technologie mobilne bywają często wykorzystywane jedynie do kreowania powierzchownych emocji. My chcemy pójść znacznie dalej. W projekcie dla Muzeum Powstania Warszawskiego technologia jest tylko narzędziem do wywołania głębszych refleksji – powiedział Maciej Nowicki, Managing Creative Director, w agencji Hypermedia Isobar.

Muzeum Powstania Warszawskiego realizuje wiele projektów, w których zachęca młodych ludzi do dyskusji o Powstaniu Warszawskim. Staramy się dostosować język opowiadania o kulturze i historii wykorzystując m.in. nowe technologie i narzędzia, popularne i lubiane zwłaszcza przez młodzież – powiedział Jan Ołdakowski, Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.

Za pomysł i wykonanie aplikacji odpowiedzialna jest agencja komunikacji Hypermedia Isobar. Przygotowaniem kampanii w wybranych lokalizacjach zajęła się agencja komunikacji Out-of-Home (OOH) - firma Posterscope.

Zobacz także

Nasz newsletter