WIDOWISKA LITERACKIE

8 i 9 SIERPNIA zapraszamy do udziału w Widowiskach Literackich, które przedstawiają Powstanie Warszawskie, jako uniwersalny tekst kultury. Projekt składa się z dwóch oddzielnych widowisk, których forma odnosi się do wędrówek w czasie, tworz

8 i 9 SIERPNIA zapraszamy do udziału w Widowiskach Literackich, które przedstawiają Powstanie Warszawskie, jako uniwersalny tekst kultury. Projekt składa się z dwóch oddzielnych widowisk, których forma odnosi się do wędrówek w czasie, tworzących naszą indywidualną lub zbiorową tożsamość. WSTĘP WOLNY, szczegóły na 1944.pl/widowiskaliterackie

***
8 SIERPNIA, godz. 22.00 - Czego szukać, jak jest(na podstawie wybranych utworów Mirona Białoszewskiego)
9 SIERPNIA, godz. 22.00 - GRILL/walka wre gorąca (na podstawie sztuki Amelii Hertzówny Pastorale).
.
C z y t a j ą c powstanie dochodzimy do wniosku, że jego oryginalną gramatykę wartości odnaleźć można
w licznych utworach literackich, powstałych przed lub po sierpniu 1944 roku.



Tegoroczny projekt składa się z dwóch oddzielnych widowisk literackich, których forma odnosi się
do wędrówek w czasie, tworzących naszą indywidualną lub zbiorową tożsamość. Gra elementami historii
i mitu powstania pozwala na uchwycenie skomplikowanego obrazu teraźniejszości oraz kondycji współczesnego człowieka.



Oba widowiska, posiadające formę jednorazowych spektakli teatralnych, odbędą się na terenie Muzeum Powstania Warszawskiego,
w Parku Wolności.



P R O G R A M

8 VIII - Czego szukać, jak jest
(na podstawie wybranych utworów Mirona Białoszewskiego)



Czego szukać, jak jest to opowieść o trzech stanach świadomości jednostki, naznaczonej traumą wojny.
Składa się ona z fragmentów wybranych utworów Mirona Białoszewskiego (opowiadanie Rajza, Pamiętnik z powstania warszawskiego, Szumy, zlepy, ciągi),
przedstawiających najważniejsze okresy z życia pisarza. Trzech Mironów, pozostaje ze sobą w ciągłym dialogu.
Przesiedlani z jednego miejsca na drugie, ciągle z walizkami w ręku, odnajdują oni w rozmowie jedyny konkretny punkt zaczepienia.
Widowisko Czego szukać, jak jest to celebracja tych wszystkich wspomnień, które tworzą tożsamość człowieka.



reżyseria: Michał Sieczkowski
scenografia: Urszula Niemirska
dramaturgia: Rafał Kosewski
muzyka: Radek Duda
światło: Damian Pawella
obsada: Waldemar Barwiński, Mikołaj Roznerski, Miłogost Reczek
czas rozpoczęcia widowiska: godz. 22
miejsce: Park Wolności, Muzeum Powstania Warszawskiego



9 VIII GRILL/walka wre gorąca
(na podstawie sztuki Amelii Hertzówny Pastorale)



reżyseria: Kuba Kowalski
scenografia: Katarzyna Stochalska
dramturgia: Anna Herbut
muzyka: Daniel Pigoński
światło: Damian Pawella
obsada: Klara Bielawka, Karolina Piechota, Marek Szkoda, Piotr Wawer, Piotr Chys
czas rozpoczęcia widowiska: godz. 22
miejsce: Park Wolności, Muzeum Powstania Warszawskiego



koordynator projektu: Rafał Kosewski



REŻYSERZY:



Michał Sieczkowski (ur. 1978) – reżyser, aktor teatralny, prezes Fundacji Sztuki ARTERIA. Absolwent Wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie oraz stypendysta Ministra Kultury RP i Open Society Institute Georga Sorosa na Wydziale Reżyserii szkoły teatralnej DAMU w Pradze. Był asystentem Andrzeja Seweryna i Krystiana Lupy. Jako reżyser debiutował w 2005 roku spektaklem Sallinger. W maju 2008 roku premierę miał jego kolejny spektakl pt. Przyjacielowi, który nie uratował mi życia według prozy Hervé Guiberta.
Na ekranie po raz pierwszy pojawił się w czeskim filmie Pramen zivota (2000). Grał w filmach Wajdy, Zanussiego, Hoffmana, Antczaka. Jego najnowsza rola to udział w nowej produkcji o Janosiku,
którą wyreżyserowały Agnieszka Holland i Kasia Adamik. Obecnie związany jest z warszawskim Teatrem Polonia, gdzie można go oglądać w sztuce “Trzy siostry”.




Kuba Kowalski (ur. 1981) - Studiował sinologię na Uniwersytecie Warszawskim i w National
Taiwan Normal University w Taipei na Tajwanie, oraz reżyserię teatralną w krakowskiej PWST im. L. Solskiego. Był asystentem Bogdana Hussakowskiego oraz Krystiana Lupy. W 2005 roku wyreżyserował w ramach projektu K.O.3 operę współczesną Ich bin Rita Detleva Glanerta w Hebbel-Theater w Berlinie.
W Polsce debiutował spektaklem Bliżej w Teatrze Nowym w Krakowie. Wyreżyserował następnie: Niepokoje wychowanka Torlessa Musila Roberta (Teatr Dramatyczny w Warszawie; 2007), Manhattan Medea Dei Loher (Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie; 2008) oraz Zwodnicę Thomasa Middletona i Williama Rowley’a (Teatr Wybrzeże w Gdańsku; 2009)

Zobacz także

Nasz newsletter