Komeda * Pierończyk * The Innocent Sorcerer.

W e-sklepie Muzeum Powstania Warszawskiego jest do kupienia najnowsze wydawnictwo muzyczne "The Innocent Sorcerer" - muzyka Krzysztofa Komedy w nowych aranżacjach Adama Pierończyka. To inny Komeda, niż ten ...

W e-sklepie Muzeum Powstania Warszawskiego jest do kupienia najnowsze wydawnictwo muzyczne "The Innocent Sorcerer" - muzyka Krzysztofa Komedy w nowych aranżacjach Adama Pierończyka. To inny Komeda, niż ten, którego znamy, choć nie mniej głęboki, nie mniej poruszający. Adam Pierończyk doskonale rozumie, że zbliżyć się do Komedy można tylko wówczas, kiedy nie próbuje się go imitować. Ta wyjątkowa płyta jest pokłosiem 4. edycji festiwalu warszawskiego Niewinni Czarodzieje (2009), podczas którego odbył się koncert Adama Pierończyka i jego zespołu. Przejdź do e-sklepu >


Płyta wpisuje się w wielką historię polskiego jazzu, który objawił się w latach pięćdziesiątych, po wyjściu z katakumb, przynosząc takie dzieła jak album Komedy "Astigmatic", a po nim wiele ważnych, poświęconych Komedzie dedykacji. Wkrótce po przedwczesnej tragicznej śmierci tego pianisty, kompozytora i lidera jazzowego, Tomasz Stańko nagrał płytę "Music for K" (1970). Na płycie "Litania", wydanej pod koniec lat dziewięćdziesiątych, Stańko powrócił do tematów Komedy.


Tytuł "Komeda - The Innocent Sorcerer" nawiązuje do filmu Andrzeja Wajdy z 1960 roku, który portretuje środowisko młodej warszawskiej bohemy tamtych lat. W filmie występują Roman Polański i Krzysztof Komeda, którzy właściwie w dużej mierze grają tu samych siebie. "Niewinni czarodzieje" - "The Innocent Sorcerers" to obraz powojennego pokolenia zorientowanego na Zachód. Tytuł filmu wykorzystano jako nazwę festiwalu, organizowanego przez Muzeum Powstania Warszawskiego, ponieważ odzwierciedla on tamten czas - fazę intelektualnego buntu w literaturze, filmie, fotografii, muzyce i sztuce, dążenia do wolności w warunkach zimnej wojny i dyktatury komunistycznej.
 

Zobacz także

Nasz newsletter